Skateboard magazine workshop
Op zoek naar een workshop die creativiteit combineert met taalontwikkeling, mediawijsheid én cultuuronderwijs? De workshop Skateboard Magazine biedt leerlingen een inspirerende kennismaking met de wereld van skateboarden en geeft hen de ruimte om zelfstandig én samen te creëren.
Na een interactieve presentatie over de geschiedenis en cultuur van skateboarden en de rol van magazines daarin, gaan de leerlingen in kleine groepjes aan de slag met het ontwerpen van hun eigen magazinepagina. Het resultaat? Een uniek, zelfgemaakt magazine waarin beeld, tekst en persoonlijke expressie samenkomen.
De workshop is geschikt vanaf 4 jaar, de inhoud wordt afgestemd op de leeftijd en niveau van de deelnemers.
^ Vul het formulier in en we nemen snel contact op ^
Vaardigheden die aan bod komen
Taalvaardigheid: schrijven van teksten, koppen en bijschriften.
Mediawijsheid: kennismaken met magazines als medium binnen een subcultuur.
Creatieve vorming: ontwerpen, tekenen, knippen en plakken.
Samenwerken: in kleine groepjes werken aan een gezamenlijk eindproduct.
Zelfexpressie en zelfvertrouwen: verwoorden en vormgeven van eigen ideeën.
Kortom: een toegankelijke en leerzame workshop waarin leerlingen creatief leren communiceren én samenwerken rond een cultureel thema.
Skateboard magazine workshop
👉 60 - 90 minuten
👉 maximaal 30 deelnemers per skateleraar
👉 vanaf 4 jaar
👉 inclusief materiaal
👉 geschikt voor in het klaslokaal
👉 thema’s: mediawijsheid, cultuur, creativiteit
Reviews
Sint Ursula in Heythuysen
“Superleuke clinic, met professionele lesgevers. De leerlingen van onze school vonden het erg leuk. Of je nu goed was of niet, iedereen kon op zijn niveau bezig zijn!”
Kinderopvang Eigen & Wijzer
“Professionele lessen waarbij aandacht is voor alle kinderen en kinderen op een laagdrempelige, kwalitatief sterke, pedagogische wijze worden begeleid bij het kennismaken met skateboarden!”
Basisschool Piet Hein
“Toffe skatemeester die goed het niveau van de groep weet aan te voelen, de groep weet te prikkelen door zelf het goede voorbeeld te geven en goed kan differentiëren. Wij hebben de workshop in onze eigen gymzaal gehad, was geen enkel probleem.”